www.stoklasa.pl
Pasmanteria Stoklasa - hurtownia
Průmyslová 13, 747 23 Bolatice
tel: 553 677 777, email: eshop@stoklasa.pl

O nas

Stoklasa textilní galanterie s.r.o. jest liderem na rynku hurtowej i detalicznej sprzedaży pasmanterii tekstylnej. Prowadzimy sprzedaż poprzez e-sklep w całej Europie, prowadzimy również sieć sklepów stacjonarnych w Czechach.


Klienci cenią u nas najbardziej

Szybkość dostawy
Szeroką ofertę
Obsługa klienta

Jak się to wszystko zaczęło

Zaczęło się od złotych guzików, które przed rokiem 1990 były absolutnie nieosiągalne w Czechosłowacji. Początki działalności z uśmiechem wspomina właściciel firmy STOKLASA, Ing. Leo Stoklasa, który wraz z żoną otworzył hurtownię z pasmanterią, którą kupowali w Czechosłowacji i w Polsce:

„Małżonka, chciała wykonać model jaki zobaczyła w czasopismie BURDA, ale brakowało jej złotych guzików. Musieliśmy jechać po nie do Polski. Tam znaleźliśmy nie tylko guziki, ale także nici, poduszki barkowe i pozostałe towary, których w tamtym czasie brakowało na naszym rynku. Zrodził się pomysł na otworzenie firmy.“

Właściciel wraca pamięcią do pierwszej siedziby firmy, która mieściła się na pierwszym piętrze w domu jego rodziców. Transgraniczny import nie był popularny w latach 90-tych a klienci poszukiwali nowości. My oferowaliśmy atrakcyjne towary, które pakowaliśmy do auta i prezentowaliśmy w sklepach – tak to wtedy funkcjonowało. Firma rozwijała się, zatrudniła przedstawicieli handlowych, którzy firmowymi autami pełnymi towarów, zjeździli całe Czechy i Słowację.

„Jeszcze kilka lat temu, 90 % naszego asortymentu było dostarczane przez naszych przedstawicieli handlowych, którzy dodatkowo zaczęli jeździć do Polski i na Węgry. Było to czasochłonne i kosztowne. Na szczęście pojawił się internet.“

 

Internet wszystko zmienił

Pierwsze zamówienie online za pośrednictwem e-sklepu miało miejsce 26 lutego 2006 r., a sprzedaż rozszerzona została na klientów detalicznych. Dziś ponad osiemdziesiąt procent obrotów odbywa się przez internet.

2006 Czechy 2008 Węgry
2008 Słowacja 2016 Rumunia
2008 Anglia 2021 Francja
2008 Niemcy 2022 Włochy
2008 Polska 2022 Hiszpania

Obecnie osiemdziesiąt procent transakcji handlowych odbywa się w internecie. Jeszcze do niedawna u podstaw prowadzenia działalności na pierwszym miejscu stał import a na drugim eksport, dziś ta sytuacja zaczęła się pomału zmieniać i na pierwszy plan wysuwają się towary eksportowane „Jestem zwolennikiem Unii Europejskiej. Zlikwidowanie granic i zniesienie ceł bardzo dobrze wpłynęło na rozwój gospodarczy. Zaczynaliśmy jako mała firma z dwoma, trzema pracownikami, dziś zatrudniamy ich ponad 279. A nasz obrót netto w roku 2021 wyniósł około 480 milionów koron“ mówi z dumą L. Stoklasa.

Z okazji 16. rocznicy powstania e-sklep Stoklas otrzymał nową maskotkę Leona, który od czasu do czasu będzie na Ciebie zerkał.


Stoklasa w liczbach

10 języków

Liczba wersji językowych w których działa nasza witryna: angielskiej, niemieckiej, czeskiej, węgierskiej, polskiej, słowackiej, rumuńskiej, francuzkiej, włoskiej i hiszpańskiej.

16 sklepów

To liczba naszych sklepów w Republice Czeskiej, znajdziecie je w Brnie, Olomouc, Opavie, Ostravie, Pradze i Zlíně.

98% satysfakcji

Według rankingu popularnej porównywarki Heureka.cz tyle klientów poleca nas sklep (na podstawie 16 000 recenzji) i to dzięki nim otrzymaliśmy certyfikat Rekomendowany przez klientów.

279 pracowników

Obecnie firma zatrudnia 279 pracowników.

23 000 towarów

Aktualnie posiadamy w ofercie ponad 23 tysięcy towarów i ich wariantów.

284 820 zamówień

Jest to liczba zrealizowanych zamówień w 2021 r.

Ludzie są ważną częścią

Głową i sercem firmy są jej założyciele – dyrektor generalny inż. Leo Stoklasa i dyrektor kreatywna Alice Stoklasová. Ponad 250 pracowników firmy dba o funkcjonowanie firmy i zadowolenie klientów. Radość sprawia nam liczba pozytywnych reakcji klientów oraz szereg nagród, jakie otrzymaliśmy w całej historii firmy.

 

Nowoczesny magazyn – szybka realizacja zamówień

W roku 2018 od podstaw, według naszego projektu został wybudowany zautomatyzowany, paletowy magazyn. Przeniesienie ponad 40 tysięcy towarów było złożoną operacją logistyczną, którą udało się nam przeprowadzić dzięki wsparciu naszych pracowników. Nowy program magazynowy pozwala naszym klientom na bieżąco śledzić dokładne stany magazynowe danego towaru. Mogliśmy rozszerzyć ofertę dotyczącą sposobów wysyłki a przede wszystkim skrócił się czas szykowania zamówień. Nasi pracownicy mają lepsze warunki pracy. W 2021 roku dzięki nowemu centrum logistycznemu przetworzyliśmy i wysłaliśmy prawie 285 tysięcy zamówień.
Jakie korzyści i zmiany pojawiły się wraz z nowym magazynem?


W 2020 roku świętowaliśmy 30-lecie firmy. Możesz także zobaczyć, jak rósł nowy magazyn.

Zdobyliśmy wiele nagród


100 najlepszych czeskich

Vodafone firma roku 2018

Certyfikowany sklep APEK

Heureka zweryfikowana przez klientów


 

Codzienne inspiracje

Wiemy, że bogactwo towarów może przyprawić o zawrót głowy, czasami ciężko domyśleć się do czego dany produkt można użyć. Specjalnie dla Państwa przygotowujemy inspiracyjne zdjęcia z pomysłami i wskazówkami. A ponieważ wiemy, że od czegoś trzeba zacząć, dlatego prezentujemy Państwu szczegółowe instrukcje krok po kroku. Każdego dnia nasze twórcze pomysły publikujemy w serwisach społecznościowych FacebookInstagram i Pinterest, na których możecie Państwo nas śledzić.

Przeglądaj inspiracje

Śledź nas na portalach społecznościowych

Pomagamy i wspieramy

Dążymy do bycia firmą odpowiedzialną społecznie i współpracujemy długofalowo z kilkoma zakładami pracy chronionej. Wspieramy również różne działania na naszym terenie – czy to wkładem finansowym, czy też wsparciem materialnym.

 

16 stacjonarnych sklepów

Jeśli jesteście Państwo zwolennikami klasycznych zakupów, zapraszamy Was do któregoś z naszych sklepów w Republice Czeskiej.

 

karty karty karty PayU
Facebook Pinterest Instagram
Zgodnie z ustawą o rejestracji sprzedaży, sprzedający jest zobowiązany do wystawienia kupującemu pokwitowania. Jest on również zobowiązany do zarejestrowania przychodu administracji podatkowej online; w przypadku awarii technicznej musi nastąpić to w ciągu 48 godzin.

© Stoklasa textilní galanterie s.r.o. 2022.