www.stoklasa.pl
Pasmanteria Stoklasa - hurtownia
Průmyslová 13, 747 23 Bolatice
tel: 228 229 395, email: eshop@stoklasa.pl

Ogólne warunki umowy

Warunki dostawy

Formularz reklamacyjny

Postanowienia ogólne

Niniejsze postanowienia ogólne regulują wzajemne prawa i obowiązki sprzedającego, którym jest spółka Stoklasa textilní galanterie s.r.o., z siedzibą w Kravare, ul. Záhumenní 453/22, kod pocztowy 747 21, regon: 25877666 wpisana w Rejestr Handlowy w Sądzie Okręgowym w Ostrawie, w sekcji C zakładce 24180 i kupujący.

Wszelkie kwestie nieuregulowane niniejszą umową, rozstrzygane będą w oparciu o aktualne przepisy prawa obowiązujące w Republice Czeskiej, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego nr. 40/1964, Ustawy o ochronie praw konsumentów 634/1992 i kodeksu handlowego nr 513/1991, z późniejszymi zmianami.

Wszelkie stosunki prawne wynikające z umowy pomiędzy sprzedającym i kupującym podlegają czeskim przepisom proceduralnym obowiązującym w Republice Czeskiej.

Dla potrzeb zakupu, za konsumenta uznaje się osobę fizyczną lub osobę prawną, która dokonuje zakupu towarów na własne potrzeby.

Ochrona danych osobowych

Przetwarzanie  danych osobowych kupującego w celu realizacji zamówienia jest należycie zabezpieczone i przechowywane z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa, zgodnie z prawem i w oparciu o ustawę  nr. 101/2000 Sb.  o ochronie danych osobowych wraz z późniejszymi zmianami.

Kupujący  wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych związanych z realizacją praw i obowiązków wynikających z umowy sprzedaży, prowadzenia jego konta użytkownika i do wysyłania informacji handlowych. W odniesieniu do kupujących zbierane są następujące dane: imię, nazwisko, adres do wysyłki zamówień, e-mail, numer telefonu.Kupujący wyraża zgodę aby sprzedający wysyłał na jego adres email ofertę handlową.

Umowy zawarte z kupującym są przez sprzedawcę archiwizowane w formie elektronicznej i dostępne jedynie dla sprzedającego.

 

Umowa nabycia

Złożenie zamówienia przez kupującego jest uważane za propozycję zawarcia umowy nabycia, natomiast umowa nabycia jest uważana za zawartą w momencie potwierdzenia zamówienia przez sprzedającego w formie e-maila i oznaczenia zamówienia w sklepie internetowym statusem "Przyjęte".

Poprzez zawarcie umowy nabycia, kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi warunkami i się z nimi zgadza.

Składając zamówienie kupujący potwierdza, że wyraża zgodę aby wszelkie stosunki prawne wynikające z tego handlu były regulowane przepisami prawa Republiki Czeskiej.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części w przypadku, gdy w danym momencie towaru nie ma na stanie magazynowym. Sprzedający ma obowiązek poinformować kupującego poprzez e-mail o stanie przygotowanego zamówienia, z uwzględnieniem brakujących czy zmienionych pozycji zamówienia. Jeżeli zamówienie nie jest przygotowane w całości zgodnie z życzeniem kupującego, kupujący może odstąpić od umowy.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia umowy nabycia z kupującym z krajów eksportowych jeśli jego zamówienie nie osiągnie wartośći 100 USD dotyczy to kupujących z krajów wyspiarskich i pozostałych, gdzie nie ma uregulowanych warunków dostawy.

Minimalna wartość zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia umowy nabycia z kupującym w przypadku, gdy zamówienie nie osiągnie minimalnej wartości w wysokości 200 CZK netto (tj. ok 30,00 zł netto w zależności od kursu korony czeskiej).

Odstąpienie od umowy

Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy nabycia,  bez podania przyczyny i bez jakichkolwiek sankcji w ciagu 14 dni od złożenia zamówienia zgodnie z § 53 pkt 7 kodeksu cywilnego. Jeśli kupujacy zdecyduje się na odstąpienie od umowy musi dostarczyć taką informację w formie pisemnego oświadczenia, nie później niż w ciągu 14 dni.
Zgodnie z § 53 pkt. 8 kodeksu cywilnego, kupujący nie może odstąpić od umowy, zgodnie z § 53 pkt. 7 kodeksu cywilnego w odniesieniu do umów: a) na świadczenie usług,  jeżeli ich realizacja została rozpoczęta za jego zgodą przed upływem 14 dni od daty przyjęcia zobowiązań, b) na dostawy towarów lub świadczenie usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym będących poza kontrolą dostawcy, c) w przypadku dostawy towarów wyprodukowanych według żądania (i wytycznych) kupujacego (lub jego przedstawiciela) jak i towary podlegające szybkiej degradacji i zużyciu, d) na dostawę nagrań audio i wideo oraz programów komputerowych, jeśli kupujący naruszył ich oryginalne opakowania, e) na dostawę gazet, magazynów i czasopism, f) polegających na grze lub loterii. Jeśli kupujący zdecyduje się na odstąpienie od umowy w wyznaczonym terminie zobowiązany jest zwrócić do sprzedającego cały towar zakupiony w ramach umowy nabycia.

Po odstąpieniu od umowy nabycia, kupującemu przysługuje prawo do zwrotu ceny zakupu. Sprzedający jest upoważniony do wyrównania kosztów bezpośrednich związanych ze zwrotem towarów. Za zniszczone bądź uszkodzone towary kupujący musi zwrócić sprzedającemu, wypłaconą kwotę. Jeśli towary zwrócone do sprzedającego są w stanie uszkodzonym, sprzedający ma prawo żądać odszkodowania od kupującego i sprzedający jest zwolniony z obowiązku wypłaty ceny zakupu.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy (anulowania zamówienia) jeśli kupujący nie zapłaci (w przypadku przedpłaty) wystawionej faktury do terminu wymaganej płatności.

Ceny

Ceny towarów, które sprzedający oferuje w sklepie internetowym są uregulowane w cenniku sprzedającego, który w obecnej formie dostępny jest na stronie internetowej pod adresem www. stoklasa.pl . Dla podmiotów gospodarczych z spoza EU i krajów EU (będącymi czynnymi podatnikami  Vat-u EU) są podawane ceny bez Vat, dla pozostałych z Vat-em. Podatku Vat nie naliczamy podmiotom gospodarczym, które są czynnymi podatnikami Vat -u Unijnego z krajów należących do Unii Europejskiej (poza Republiką Czeską) i z krajów spoza Unii Europejskiej.

Warunkiem nienaliczania klientowi podatku VAT (z kraju Unii Europejskiej) jest pozytywne zweryfikowanie go na oficjalnej stronie systému VIES., na której potwierdza się, że ​​numer VAT EU jest obecnie przypisany do danego klienta.

Rabaty i specjalne ceny na towary obowiązują wyłącznie w przypadku zamówień dokonanych za pośrednictwem e-shopu.

W przypadku zakupu towarów w walucie obcej, obowiązuje przelicznik według aktualnego kursu waluty widocznego na naszych stronach www w momencie przyjęcia zamówienia. Kurs walutowy jest ustalony na cały miesiąc kalendarzowy i jest zgodny z kursem Czeskiego Narodowego Banku dla pierwszego dnia danego miesiąca.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen w przypadku dużego wahania kursów walutowych lub w przypadku znaczących zmian warunków dostawy w umowach z producentami lub dostawcami towarów oraz możliwych do udowodnienia błędów.

Sprzedający nie nalicza kupującemu kosztów przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość. Koszty za wykorzystywanie tych środków ponosi kupujący i są one w takiej wysokości, jaką oferuje mu jego dostawca usług komunikacyjnych.

Czas dostawy

Towar jest dostarczany za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty. Czas dostawy jest uzależniony od kraju przeznaczenia.

Zamówienia  szykowane są zazwyczaj  do 2 dni roboczych i są one dostarczane do Republiki Czeskiej i Republiki Słowacji z reguły w ciągu 24 godzin od przekazania przesyłki firmie przewozowej. Czas dostarczenia przesyłki do innych krajów jest indywidualny i szczegółowe informacje można uzyskać bezpośrednio u poszczególnych przewoźników.

Zamówienie, które do nas wróciło jako nieodebrane, na życzenie klienta może zostać ponownie wysłane ale będą doliczone kolejne koszty wysyłki.

Koszty dostawy

Koszty dostawy są uzależnione od kraju, do którego jest dostarczany towar oraz od wagi i rozmiarów przesyłki. Do obliczenia wagi paczki przyjmuje się wagę towaru  wynikającą z ewidencji i współczynnik objętości towaru, powiększone o umowną wagę opakowania.

Całkowite koszty dostawy zostaną wyświetlone, po zakończeniu zamówienia i wybraniu sposobu dostawy i formy płatności.

Jeśli gabaryty przesyłki przekroczą standardowe wymiary ustalone przez podmiot świadczący usługi spedycyjne, to wtedy zostanie ona podzielona na kilka paczek. Koszty dostawy za poszczególne paczki będą sumowane.

Koszty dostawy

Reklamacje

 

Na towary zakupione w naszym sklepie internetowym sprzedający udziela kupującemu gwarancji konsumenckiej   na okres 2 lat od daty zakupu. Okres gwarancji zaczyna się od dnia otrzymania towaru przez kupującego. W przypadku wymiany towarów w wyniku reklamacji, nowy okres gwarancji zaczyna się od dnia otrzymania nowych produktów.

Prawo do reklamacji nie może być stosowane po upływie okresu gwarancji, w przypadku mechanicznego uszkodzenia towaru lub uszkodzenia spowodowanego niewłaściwym użytkowaniem i jeśli wada towaru jest wynikiem działania siły wyższej. Kupujący może skorzystać z prawa do reklamacji i odesłać wadliwy towar wraz z pisemną reklamację sporządzoną na  formularzu reklamacyjnym, w której znajdzie się opis usterki, wniosek z propozycją rozpatrzenia reklamacji, kopia dowodu zakupu (faktura) oraz ewentualnie protokół szkody jeśli do uszkodzenia towaru doszło podczas jego transportu.

 

Złożenie reklamacji nie ma wpływu na obowiązek uregulowania przez kupującego faktury w wyznaczonym terminie. Nie jest więc możliwe aby kupujący pozostawił fakturę bez zapłaty z powodu postępowania reklamacyjnego.

 

Sprzedający rozpatrzy reklamacje najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamowanego towaru. Sprzedający poinformuje kupującego w formie pisemnej o wyniku rozpatrzenia reklamacji. Jeśli reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, towar zostanie zwrócony do kupującego. Jeśli reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną, towar zostanie wymieniony na pełnowartościowy i odesłany do kupującego. W przypadku gdy dany towar został już wyprzedany (i nie ma możliwości jego wymiany), sprzedający zwróci kupującemu gotówkę (w wysokości ceny zakupu danego towaru) w terminie przewidzianym na rozpatrzenie reklamacji.

Wszelkie koszty związane z rozpatrzeniem uzasadnionych reklamacji ponosi sprzedający.

 

W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie dostawy i w sytuacji gdy nie był sporządzony na miejscu odbioru przesyłki protokół szkody,  należy zgłosić reklamację najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego od daty dostawy. Reklamacje złożone po upływie tego czasu nie będą uznane.

 

Do złożenia reklamacji prosimy użyć formularza reklamacyjnego, a uszkodzony towar wysłać na adres:

 

Ing. Leo Stoklasa

skrytka pocztowa 84  ,

ul. Pocztowa 14 ,

47-400 Racibórz

 

Jest to adres skrytki pocztowej, znajdującej się w siedzibie poczty w Raciborzu, więc proszę odesłać towar za pośrednictwem poczty, ponieważ mieliśmy już przypadki, iż firmy kurierskie nie mogły zostawić w niej paczek dla naszej firmy i towar wracał z powrotem do klienta. Do paczki proszę dołączyć kopię faktury.

Formularz reklamacyjny:

Pozostałe warunki

Nie wystawiamy świadectw pochodzenia EUR1, jak również nie podajemy na fakturach preferencyjnej informacji potwierdzającej pochodzenie towarów.

Integralną częścią ogólnych warunków umowy są umieszczone w nich linki i treść w nich zawarta.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do modyfikacji lub zmiany powyższych warunków umowy.

 

Warunki umowy obowiązują od 01.09.2013r

karty karty karty PayU
Facebook Pinterest Instagram
© Stoklasa textilní galanterie s.r.o. 2024.