Zaczęło się od złotych guzików, które przed rokiem 1990 były absolutnie nieosiągalne w Czechosłowacji. Początki działalności z uśmiechem wspomina właściciel firmy STOKLASA, Ing. Leo Stoklasa, który wraz z żoną otworzył hurtownię z pasmanterią, którą kupowali w Czechosłowacji i w Polsce:
„Małżonka, chciała wykonać model jaki zobaczyła w czasopismie BURDA, ale brakowało jej złotych guzików. Musieliśmy jechać po nie do Polski. Tam znaleźliśmy nie tylko guziki, ale także nici, poduszki barkowe i pozostałe towary, których w tamtym czasie brakowało na naszym rynku. Zrodził się pomysł na otworzenie firmy.“
Właściciel wraca pamięcią do pierwszej siedziby firmy, która mieściła się na pierwszym piętrze w domu jego rodziców. Transgraniczny import nie był popularny w latach 90-tych a klienci poszukiwali nowości. My oferowaliśmy atrakcyjne towary, które pakowaliśmy do auta i prezentowaliśmy w sklepach – tak to wtedy funkcjonowało. Firma rozwijała się, zatrudniła przedstawicieli handlowych, którzy firmowymi autami pełnymi towarów, zjeździli całe Czechy i Słowację.
„Jeszcze kilka lat temu, 90 % naszego asortymentu było dostarczane przez naszych przedstawicieli handlowych, którzy dodatkowo zaczęli jeździć do Polski i na Węgry. Było to czasochłonne i kosztowne. Na szczęście pojawił się internet.“
7 języków
Liczba wersji językowych w których działa nasza witryna: angielskiej, niemieckiej, czeskiej, węgierskiej, polskiej, słowackiej i rumuńskiej.13 sklepów
To liczba naszych sklepów w Republice Czeskiej, znajdziecie je w Brnie, Olomouc, Opavie, Ostravie, Pradze i Zlíně.
98% zadowolonych klientów
Według rankingu popularnej porównywarki Heuréka tyle klientów poleca nas sklep (na podstawie 12 000 recenzji) i to dzięki nim otrzymaliśmy certyfikat Rekomendowany przez klientów.
390 pracowników
Obecnie firma zatrudnia 390 pracowników.
28 000 towarów
Aktualnie posiadamy w ofercie ponad dwadzieścia osiem tysięcy towarów i ich wariantów.
144 382 zamówień
Jest to liczba zrealizowanych zamówień w 2017 r.
Obecnie osiemdziesiąt procent transakcji handlowych odbywa się w internecie. Jeszcze do niedawna u podstaw prowadzenia działalności na pierwszym miejscu stał import a na drugim eksport, dziś ta sytuacja zaczęła się pomału zmieniać i na pierwszy plan wysuwają się towary eksportowane „Jestem zwolennikiem Unii Europejskiej. Zlikwidowanie granic i zniesienie ceł bardzo dobrze wpłynęło na rozwój gospodarczy. Zaczynaliśmy jako mała firma z dwoma, trzema pracownikami, dziś zatrudniamy ich ponad 390. A nasz obrót netto w roku 2017 wyniósł około 294 milionów koron“ mówi z dumą L. Stoklasa.
Zwycięstwo w rankingu Heureka ShopRoku 2017 w kategorii Pasmanteria, dzięki rekomendacji naszych zadowolonych klientów.
Certyfikat APEK to gwarancja niezawodności i jakości naszego sklepu internetowego.
W roku 2018 od podstaw, według naszego projektu został wybudowany zautomatyzowany, paletowy magazyn. Przeniesienie ponad 40 tysięcy towarów było złożoną operacją logistyczną, którą udało się nam przeprowadzić dzięki wsparciu naszych pracowników. Nowy program magazynowy pozwala naszym klientom na bieżąco śledzić dokładne stany magazynowe danego towaru. Mogliśmy rozszerzyć ofertę dotyczącą sposobów wysyłki a przede wszystkim skrócił się czas szykowania zamówień. Nasi pracownicy mają lepsze warunki pracy. Jakie korzyści i zmiany pojawiły się wraz z nowym magazynem?
Wiemy, że bogactwo towarów może przyprawić o zawrót głowy, czasami ciężko domyśleć się do czego dany produkt można użyć. Specjalnie dla Państwa przygotowujemy inspiracyjne zdjęcia z pomysłami i wskazówkami. A ponieważ wiemy, że od czegoś trzeba zacząć, dlatego prezentujemy Państwu szczegółowe instrukcje krok po kroku. Każdego dnia nasze twórcze pomysły publikujemy w serwisach społecznościowych Facebook, Instagram i Pinterest, na których możecie Państwo nas śledzić.
Jeśli jesteście Państwo zwolennikami klasycznych zakupów, zapraszamy Was do któregoś z naszych sklepów.